Prawo dostępu do informacji publicznej gwarantowane jest w art. 61 ust.1 Konstytucji RP.
Procedura uzyskania dostępu do informacji publicznej jest bardzo odformalizowana. Wniosek można złożyć w dowolnej formie (np. poprzez e-mail, pocztę, faks, czy też osobiście w urzędzie) i muszą się w nim znaleźć tylko te informacje, które są niezbędne. Należy więc wskazać, jakiej informacji się domagamy i w jakiej formie chcielibyśmy ją otrzymać (np. poprzez e-mail czy pocztę tradycyjną).
Co ważne, od osoby domagającej się informacji publicznej nie można wymagać wykazania interesu prawnego lub faktycznego w jej uzyskaniu.
Udostępnienie informacji publicznej musi nastąpić co do zasady bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku.
Ostatnie artykuły
Aktualny model postępowania karnego jest niewydolny i sprawia, że proces karny często trwa wiele lat. Z tego powodu ustawodawca poszukuje sposobów na...
Czytaj więcejKwestia tego, jak podwyższyć alimenty, jest jednym z najczęstszych problemów pojawiających się w stosunkach prawnorodzinnych. Na wysokość świadczenia...
Czytaj więcej