Prawo dostępu do informacji publicznej gwarantowane jest w art. 61 ust.1 Konstytucji RP.
Procedura uzyskania dostępu do informacji publicznej jest bardzo odformalizowana. Wniosek można złożyć w dowolnej formie (np. poprzez e-mail, pocztę, faks, czy też osobiście w urzędzie) i muszą się w nim znaleźć tylko te informacje, które są niezbędne. Należy więc wskazać, jakiej informacji się domagamy i w jakiej formie chcielibyśmy ją otrzymać (np. poprzez e-mail czy pocztę tradycyjną).
Co ważne, od osoby domagającej się informacji publicznej nie można wymagać wykazania interesu prawnego lub faktycznego w jej uzyskaniu.
Udostępnienie informacji publicznej musi nastąpić co do zasady bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku.
Ostatnie artykuły
Małżeństwo to więź prawna łącząca męża i żonę, która pozostaje pod szczególną ochroną państwa. W związku z tym nie jest łatwo ją rozerwać. Powody rozwodu...
Czytaj więcejSprawy dotyczące alimentów i kontaktów z dziećmi należą do postępowań wzbudzających u rodziców dzieci duże emocje, które bardzo często przekładają się na...
Czytaj więcej